Katar’da Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı: Elektrikli araçlar yeni gözde
Katar 365’in bu bölümünde Orta Doğu’nun en büyük otomobil fuarında daha yeşil bir geleceğe doğru ilerleyen otomotiv firmalarıyla tanışıyoruz.
1905’ten beri Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı otomotiv endüstrisindeki en son trendleri sunuyor. Fuar bu yıl tarihinde ilk kez İsviçre dışında Katar’da düzenlendi.
10 küresel prömiyer, 20 bölgesel lansman, 30 ünlü otomobil üreticisi, hepsi tek çatı altında.
Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı, Avrupa’nın en önemli otomobil fuarı olarak kabul ediliyor. Şimdi Orta Doğu’da ilk adımlarını atan organizatörler, Cenevre’deki Katar Uluslararası Otomobil Fuarı’nın yakında bölgenin en önemli otomobil fuarı haline gelmesini umuyor.
Katar Turizm Operasyonları Direktörü Berthold Trenkel ise şunları söyledi: “İnanılmaz bir olay, dünyanın hiçbir yerinde görülmemiş yepyeni 10 araba. Ve bu Detroit’te, Frankfurt’ta, Paris’te, Tokyo’da olmuyor”. Aşağıdaki gibi konuşun.
Fuar her yıl onbinlerce ziyaretçiyi ağırlıyor. İlk otomobil fuarı 1905’te Cenevre’de düzenlendi ve 1950’lerde İngiltere ve Amerika Birleşik Devletleri’nin en büyük markalarının ilgisini çekti. Bu yıl Katar’a gelen fuar çok yol kat etti.
Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı CEO’su Sandro Mesquita şunları söyledi: “Bizim için ilk zorluk, festival dediğimiz merkezi olmayan bir fuar düzenlemekti. Otomobil fuarının kalbi burada, pavyonlarda atıyor ama biz tam da bu noktadayız. Lusail Uluslararası Pisti, çölde, Lusail Bulvarı üzerinde.” “Biz de varız. Statik ama aynı zamanda dinamik sunumlarla bir deneyim yaratmak istedik.” İfadeleri kullanın.
Volkswagen Orta Doğu Müdürü Matthias Ziegler şunları söyledi: “Orta Doğu bize mükemmel bir şekilde uyuyor çünkü Orta Doğu’daki Arap kültürü tamamen aile ve ilişkilerle ilgili. Biz bir yaşam, aile markasıyız ve bu, Arap kültürüne mükemmel bir şekilde uyuyor”. Diyor.
İkonik Alman markasından diğerine… Mercedes-Benz, Katar’da geleneksel yanmalı motorlardan elektrikli araçlara kadar çok sayıda bölgesel lansmana imza attı.
Mercedes-Benz Orta Doğu ve Afrika Satış Direktörü Selvin Govender şunları söyledi: “Mercedes-Benz hem lüks hem de sürdürülebilirlik sağlamakla ilgileniyor çünkü lüksün geleceğinin bu olduğuna inanıyoruz. Arzu edilen otomobiller üretmeye odaklanıyoruz. Yüksek teknolojiye odaklanıyoruz. Lüks pazarlardaki büyümeyi sonlandırıyoruz ve burası lüks ürünlere yönelik bir bölge.” .” Aşağıdaki gibi konuşun.
Ve bu, Cenevre’deki Katar Uluslararası Otomobil Fuarı’nın yolculuğunun sonu değil. Expo, Katar Formula 1 Grand Prix’sine denk gelecek şekilde iki yılda bir Doha’ya dönecek.
Berthold Trenkel şunları söyledi: “Küresel bir ortağa, küresel bir markaya ve onların uzmanlığına sahip olmak bizim için harikaydı. Bu nedenle Cenevre ile ortaklık yapmanın çok ama çok akıllı bir seçim olduğunu düşünüyorum. Görünüm, his ve profesyonellik açısından benzer Ve onu bu hale getiren de bu.” çok özel.” İşte bu kadar” diyor.
Lusail Uluslararası Pisti’nde hız ihtiyacı
Lusail International Circuit, Katar’daki motor sporlarının evidir. Heyecan dolu bir Formula 1 Katar Grand Prix’sine daha ev sahipliği yapan pist, motosikletteki eşdeğeri MotoGP yarışına da ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor.
Dünyanın önde gelen yarış pistlerine ayak uydurmanın neler gerektirdiğini öğrenmek için Lusail International Circuit CEO’su Amro El-Hamad ile görüştük.
euronews: “Pist, Katar’daki Formula 1 Grand Prix’sinin mutlu dönüşüne ev sahipliği yaptı. Etkinlik hakkında ne düşünüyorsunuz?”
Amro El-Hamad: “Herkesi yeni tesisimizde ağırlamak gerçekten heyecan vericiydi. Yenilendi diyemem. Yepyeni bir tesis diyebilirim ve burada da rekorlar kırdık. Birincisi tesisi rekor sürede inşa etmekti, ya da Formula 1 yarışına ev sahipliği yapmaya hazırlanın. Günde 15 kişi olmak üzere çok büyük bir katılım vardı.” “1.000 kişiyi ağırladığımız 2021 yılına kıyasla üç günde 126.000 kişi geldi. Bu bize Katar’da bir spor veya motor sporları izleme etkinliğinin ne kadar popüler hale geldiğini gösteriyor.”
euronews: “Bu, Lusail Uluslararası Pisti’ndeki arka arkaya etkinliklerin sadece başlangıcı. Bu heyecan verici planlardan bazılarını paylaşabilir misiniz?”
Amro El-Hamad: “Bu kesinlikle doğru. 2023 Formula 1 yarışı yeni sona erdi ve bir sonraki yarış 17-19 Kasım 2023 tarihleri arasında gerçekleşecek olan MotoGP yarışı. Bunu Aralık ayında Orta Doğu ve Kuzey Afrika Karting Şampiyonası takip edecek. Sonra yolumuza devam edeceğiz. 2024’e kadar. Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın önsözü “Sonra şampiyonanın ilk turu var ve Mart ayında tekrar MotoGP’ye geri dönüyoruz.”
euronews: “Özellikle bu yıl Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı Formula 1 ile aynı zamanda gerçekleşti. Bu, Katar’daki motor sporlarını ve genel olarak otomotiv endüstrisini nasıl destekledi?”
Amro El-Hamad: “Katar’da Formula 1 yarışının yanı sıra Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nın da düzenlenmesi iki ayrı etkinlikten çok daha fazlasını, bir motor sporları festivalini yarattı ve aslında birbirini tamamlıyor. İnsanların çok ilgisini ve motor sporları tutkunlarını gördük. Bunu sürdüreceğiz.” 10 yıldır festival.”
euronews: “Formula 1’den MotoGP’ye, Katar Uluslararası Rallisinden Off Road ve Karting şampiyonalarına kadar Katar’ın motor sporlarına adanmış bir ülke olduğu inkar edilemez. Peki bu ilginin ve hız ihtiyacının sebebi nedir?”
Amro El-Hamad: “Şu an sahip olduğumuz fikir, motor sporlarını teşvik etmek. Artık motor sporları yolculuğumuzun bir parçası olmayı arzulayan gençleri görmemiz gerekiyor ve tüm bu uluslararası etkinlikleri Katar’a getirmek, bundan faydalanmaya veya bu ‘hedefe ulaşmaya yardımcı oluyor.”
euronews: “Ve son olarak, heyecan arayan biri olduğunuzu ve aynı zamanda bir motosiklet tutkunu olduğunuzu biliyoruz. Dört veya iki tekerlek, stresten kurtulmanın en sevdiğiniz yolu nedir?”
Amro El-Hamad: “Evet, motor sporlarına ilgim vardı ve şu an yaptığımın benzerini yapmak istedim. İnsanlara her zaman bunun bir iş olmadığını söylüyorum, her gün sevdiğim şeyi yapıyorum. Şimdi yapmaktan hoşlandığım şeye geri dönersem, Motor sporlarından vazgeçmedim. Kendimi arabada ya da pistte bulamıyorum.” “Binicilik yapmak için her fırsatı değerlendiriyorum ve artık çoğu zaman motokros ve enduro yapıyorum.”
Volkswagen ID Buzz ile 8 bin kilometre
Elektrikli araçlar dünya çapındaki otomobil fuarlarının favorisi haline geliyor. Elektrikli araç satışlarının 2035 yılına kadar yıllık %16 artması bekleniyor.
Frank Rinderknecht, Rinspeed AG’nin CEO’sudur. Geçtiğimiz günlerde elektrikli mobilitenin sınırlarını zorlamak için iki tamamen elektrikli Volkswagen ID Buzz minibüsle Cenevre’den Doha’ya seyahat eden iki ekibe liderlik etti.
34 gün süren yolculukta 12 ülkeyi geçerek 8 bin kilometre yol kat ettiler.
Frank Rinderknecht gezi hakkında şunları söyledi: “Pek çok zorluk, aşılması gereken pek çok sorun vardı. Harika insanlarla tanıştığımız ve olağanüstü manzaralar gördüğümüz heyecan verici, duygusal bir yolculuktu. Yoğun ve muhtemelen tekrarı olmayacak bir deneyimdi.” ” dedi.
Bu tarihi olayda Frank ve ekibi, Suudi Arabistan’ı batıdan doğuya elektrikli bir araçla geçen ilk kişi oldu. Gezi sadece öncü ruhun bir göstergesi değildi, aynı zamanda yenilik ve elektrikli araçlar açısından da büyük bir başarıydı.
Rinderknecht, “Fosil enerjileri bırakıp yenilenebilir enerjilere geçmeliyiz. Düşünerek atılan bu adım, bu hedefe doğru atılmış büyük bir adımdır. Sadece tüketip buharlaşmak değil, bu sektörü döngüsel bir endüstriye dönüştürmek de gerekiyor.” ” dedi.
Volkswagen ID Buzz, uzun bir ülke gezisi için biraz hantal görünebilir, ancak Tour d’Excellence için uygun bir seçimdi.
Rinderknecht’e göre ID Buzz ikonik bir otomobil: “Tarihi yetmişli yıllara dayanıyor, bir seyahat ve servis aracı. Ve o alana ihtiyacımız var; yedek lastikler, araç kontrolleri ve her türlü şey için alana ihtiyacımız var.”
Sektörü daha yeşil bir geleceğe yönlendiren şey nedir?
Minibüslerden arabalara ve hatta otobüslere kadar elektrikli araçlar Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nın önemli bir parçası. Katarlı Mowasalat firması tamamen elektrikli ve sürücüsüz minibüsünü tanıttı.
Otobüsler, Mowasalat ile Çinli Yutong şirketi arasında elektrikli otobüslerin kullanımını artırmak amacıyla başlatılan ortaklıkta ileri doğru atılan bir adımı temsil ediyor.
Bu arada Lucid, VinFast ve Exeed gibi gelecek vaat eden yeni EV markaları yeni modellerini tanıtarak giderek kalabalıklaşan yarışta rekabeti kızıştırdı. Lynk & Co, Orta Doğu’daki erişimini genişletmek isteyen bir başka marka.
Lynk’in Asya-Pasifik Pazarlama Müdürü Derek Peng, “Amiral gemisi modelimiz Lynk & Co 09’dur. Bu araba yedi koltuklu bir SUV. Bana göre bu araba, bu GCC bölgesinde büyük bir başarı olacak” dedi. & Co.. dedi.
Lynk & Co, Katar pazarını fethetmelerine yardımcı olmak için Katar’ın NBK Grubu ve Auto Class Cars ile birlikte çalışıyor. Bu ünlü bayiler, Mercedes ve Harley Davidson gibi prestijli markaların dağıtımında onlarca yıllık deneyime sahiptir.
Auto Class Cars Pazarlama Müdürü Ahmad Firoozi şunları söyledi: “Lynk & Co bir arabadan çok daha fazlası. Bizim için Lynk & Co’ya sahip olmak, pazarda birçok rakibimiz olmasına rağmen portföyümüze başka bir marka eklemek değildi. Farklı bir şeye sahip olmak istedik. Bu bağlantıyla ilgili, Doğu ile Batı arasındaki bağlantıyla ilgili.” İfadeleri kullanın.
Giderek daha fazla şirket büyük ve çevreci olma planlarını hızlandırırken Frank ve ekibi bir sonraki maceralarına hazırlanıyor.
Frank Rinderknecht şöyle diyor: “Güney Amerika’nın güneyindeki Patagonya istek listemizde. Bu yolculuğu elektrikli mi yoksa normal bir arabayla mı yapabileceğimizi henüz bilmiyoruz. Önemli olan yine hayal kurmak. ve Rüya görmek harika bir deneyimdir.” Diyor.