20’li yaşlarınızı geri veriyor – Sağlık Haberleri

0

Pek çok insan farkında olmadan kalpleri üzerinde istenmeyen etkiler yaratabilecek bir yaşam tarzı sürdürüyor. CDC (Hastalık Kontrol Merkezi) verilerine göre; Ortalama olarak insanların kalp yaşı olması gerekenden 7 yaş daha yaşlıdır. Bu yaş, diyabet, yüksek kolesterol, hipertansiyon, obezite veya kötü alışkanlıklar nedeniyle giderek artar. Kalbinizdeki saati geri döndürmenin basit yolları var. Ve bu, kalp hastalığı riskinizi azaltabilecek gıdaları diyetinize eklemek kadar basittir. Emory Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre, kalp krizinden kaynaklanan ölümlerin %50’sinden fazlası beslenmede basit bir değişiklikle önlenebilir. Bu, kalp sağlığınızı kendi ellerinize almanın zamanı geldiği anlamına geliyor!

ROOİBOS ÇAYI

Penn State’de yapılan bir araştırma, stresli durumlara kötü tepki veren kişilerin vücutlarında iltihaplanma düzeylerinin arttığını ve iltihaplanmanın obezite ve diyabet, kanser ve kalp hastalığı gibi hastalıklarla doğrudan bağlantılı olduğunu buldu. Ek olarak, kaygı yüksek olduğunda, kan dolaşımından lipitleri salma ve bunları yağ hücrelerimizde saklama yeteneği nedeniyle “göbek yağ hormonu” olarak bilinen kortizol gibi stres hormonlarında da artışa neden olabilir. Rooibos çayını zihni sakinleştirmede etkili kılan Aspalathin adı verilen eşsiz flavonoiddir. Araştırmalar, bu bileşiğin, açlığı ve yağ depolamasını tetikleyen stres hormonlarını azaltarak kalbinizin sağlıklı kalmasına yardımcı olabileceğini gösteriyor. Bu nedenle kilo vermeye en iyi besinler arasında yer alır.

YOĞURT

2.000’den fazla yetişkin üzerinde yapılan bir araştırma, günlük toplam kalorilerinin yalnızca yüzde 2’sini yoğurttan tüketenlerin hipertansiyon riskinin yüzde 31 daha düşük olduğunu buldu. Ek olarak başka bir araştırma, her hafta bir porsiyon yoğurdun kişinin hipertansiyon riskinde yüzde 6’lık bir azalma ile ilişkili olduğunu buldu. Yoğurt iki temel besin maddesi olan D vitamini ve kalsiyumu geri kazandırır. Ek olarak, bazı yoğurtlar kan basıncını düşürdüğü kanıtlanmış iyi bir dozda potasyum içerir. Aromalı yoğurtlara dikkat edin çünkü genellikle ilave şekerlerle paketlenirler. Beslenme uzmanlarına göre kilo kaybı için en iyi yoğurtlar arasından seçim yapın.

BADEM Badem, sıcak bir kase yulaf ezmesinin üzerine serpmek, kremalı tereyağına öğütmek veya gün ortası atıştırmalık olarak mükemmeldir. Ek olarak, magnezyum ve antioksidan bakımından zengin bademler, LDL düzeylerini düşürerek ve kan şekeri düzeylerini ve kan basıncını daha iyi kontrol ederek kalbinizi koruyabilir.

TATLI PATATES

Yavaş karbonhidratların kralı olan tatlı patates, lif ve besinlerle doludur ve yağ yakmanıza yardımcı olabilir. Buradaki sihirli içerik, kan şekeri seviyelerini dengeleyen ve kalorilerin yağa dönüşmesini önleyerek insülin direncini azaltan antioksidanlar olan karotenoidlerdir. Bu, kalbinize yönelik en büyük tehditlerden biri olan diyabet riskinizi azalttığı anlamına gelir. Yüksek vitamin profilleri (A, C ve B6 dahil) spor salonunda yakmanız için daha fazla enerji sağlar.

Filizlenmiş sarımsak

“Filizlenmiş” sarımsak çoğu zaman boşa gider. Ancak bilim insanları, bu tür sarımsağın, taze sarımsaktan daha fazla kalp-sağlıklı antioksidan aktiviteye sahip olduğunu bildiriyor. Kokusuz olduğundan keyifle tüketilebilen bir besindir. Bir çalışma, düzenli olarak tüketen katılımcıların arterlerinde plak oluşumunda bir azalma fark ettiğini buldu.

KETEN TOHUMU

Bu ultra güçlü tohumlardan yalnızca bir çorba kaşığı, yalnızca 55 kaloriye yaklaşık üç gram lif sağlar. Keten tohumu, enflamasyonu azaltmaya, ruh hali değişimlerini önlemeye, kalp hastalıklarını ve diyabeti önlemeye yardımcı olan omega-3 yağlarının en zengin bitki kaynağıdır. Keten tohumunda bulunanlar gibi kalp açısından sağlıklı yağlardan oluşan bir diyet, iyi HDL kolesterol düzeylerini artırır. Keten tohumu smoothie’lere, salata soslarına ve yoğurda yumuşak, cevizli bir katkı sağlar. Ancak kalp-sağlıklı tüm faydalardan yararlanmak için öğütülmüş keten tohumuna ihtiyacınız olacak; çünkü katı tohumlar kolay sindirilemez.

Haşlanmış Yer Fıstığı

Haşlanmış yer fıstığı, kuru kavrulmuş, yağda kavrulmuş veya çiğ yer fıstığına göre beş kat daha fazla resveratrol (kalp açısından sağlıklı bir bitkisel besin) içerir. Haşlanmış yer fıstığı kabuklarında kaynatılır ve normalde çiğ yer fıstığı yediğimiz zaman bir kenara attığımız kabuklarda resveratrol bulunur. Haşlanmış yer fıstığı ayrıca çiğ veya kurutulmuş kavrulmuş yer fıstığına göre daha az kaloriye ve daha az yağa sahiptir. Uzman diyetisyen Isabel Smith, “Ceviz, vücuttaki iltihaplarla savaşmaya yardımcı olabilecek ve aynı zamanda sindirimi destekleyen harika bir lif ve sağlıklı yağ kaynağıdır” diye ekliyor.

AVOKADO

Bu yağlı meyve, salatalarınıza ve sandviçlerinize çok ihtiyaç duyulan kremsiliği katabilir, ancak avokado, lezzet ve dokunun ötesinde, aynı zamanda LDL’yi (kötü kolesterol) azaltmaya ve inflamasyonu hafifletmeye, kardiyovasküler hastalık riskini azaltmaya yardımcı olan tekli doymamış ve çoklu doymamış katı yağlar da içerir.

LAHANA

İster çıtır cipslere dönüştürün, ister dolgulu bir salata için diğer sebzelerle karıştırın, bir tür lahana olan lahana, klasik bir anti-inflamatuar süper yiyecek favorisidir. Bu yapraklı sebze, fincan başına yalnızca 33 kalori içerir ve lif, anemiyle mücadele eden demir, yağda çözünen K, A, C vitaminleri ve kemik yapıcı kalsiyum açısından zengindir. YABANİ SOMON Yabani somon, kalp sağlığına faydalı omega-3’ler açısından zengindir, ancak bu balıkların hepsi eşit şekilde yaratılmamıştır, bu nedenle çiftlik çeşitliliğine dikkat etmek önemlidir. Adam Splaver, “Yabani somon balığının diyetinden bol miktarda astaksantin aldığını” söyleyerek kalp sağlığı açısından önemini vurguluyor.

SOYA FASULYE

Edamame mükemmel bir magnezyum, folat ve potasyum kaynağı olduğundan her zaman harika bir besindir. Bu besinler kan basıncını düşürmeye yardımcı olur ve kalp sağlığını destekleyerek kalp hastalığı riskini azaltır. Lif, vücudun, koruyucu görevi gören ve “kötü” kolesterolü kandan uzaklaştıran düşük yoğunluklu lipoprotein (LDL) reseptörleri üretme yeteneğini artırarak kalbi korur. Ve edamame bunun harika bir kaynağıdır. Leeds Üniversitesi’ndeki araştırmacılar bir dizi çalışmayı analiz etti ve tüketilen her 7 gram lif için kardiyovasküler hastalık riskinin önemli ölçüde azaldığını buldu.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku

Antalya Haber Sunucu